Köpvillkor konsument

ALLMÄNNA VILLKOR
- För att handla på Ecolyxica måste du vara 18 år gammal. Är du yngre än 18 krävs målsmans godkännande.
- Vid ett ordervärde som överstiger 500 SEK får du alltid fri frakt inom Sverige. Order som understiger 500 SEK debiteras en fast frakt på 29 SEK.
- Samtliga priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25% moms.

- Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, produktförändringar, prisjusteringar och eventuella färgavvikelser. Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella prisfel före och efter att beställningen är behandlad.
- Alla försök till bedrägerier polisanmäls och Ecolyxica AB förbehåller sig rätten att häva köpet om bedrägeri befaras.
- Dina kontaktuppgifter kommer endast att ses och behandlas av Ecolyxica AB och våra samarbetspartners. Dina kontaktuppgifter kommer aldrig säljas eller på annat vis spridas till tredje part utan ditt godkännande.
- Alla varor som saluförs på Ecolycica är godkända och får marknadsföras i Sverige. Alla varor som saluförs och presenteras i nätbutiken finns inne på lager (om inget annat anges). Lagerstatus uppdateras löpande manuellt, och vi reserverar oss för mindre avvikelser. Om varan ej kan levereras kontaktas kunden direkt via e-mail eller telefon.
 

BETALNINGSALTERNATIV

Vi använder oss av Paysons och PayPals betaltjänster och du kan betala med VISA, Mastercard samt direktbetalning från bankerna Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. Vi har också ett samarbete med Klarna Faktura, där du kan betala din beställning via faktura eller delbetala med Klarna Konto. Läs mer om våra olika betalningsalternativ här nedan:


KREDIT-/BETALKORT
Väljer du att betala med kort betalar du ingen kortavgift. Vid en eventuell retur görs en återbetalning till det kort som användes vid köpet. Vi tar emot betalningar från VISA och MasterCard. När du betalar med kort hanteras betalningen av vår betalningspartner Payson eller PayPal för att garantera en snabb och säker betalning. Ecolyxica sparar aldrig dina kortuppgifter.
 


LEVERANS

Vi skickar paket inom Sverige med Posten Varubrev. Vår ambition är att skicka din vara inom 1-3 arbetsdagar, med reservation för förseningar. Leveransen med Posten brukar sedan ta 1-2 dagar. Vid över 5 arbetsdagars försening kontaktas du för ny föreslagen leveranstid. Vid eventuell försening har du alltid rätt att häva ditt köp.

Posten Varubrev 29 SEK - Ditt paket kommer direkt till din brevlåda eller för uthämtning hos närmaste postombud, om det är för stort för brevlådan.  Försändelser med Posten Varubrev sms- eller e-postaviseras, så var noga med att ange rätt mobilnummer och e-post. För att hämta ut ditt paket behöver du kolli-/brev-ID samt legitimation.

Alla paket ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar innan de returneras till oss, läs mer om detta under "outlösta paket".


OUTLÖSTA PAKET
Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen. För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift på för närvarande 299 kr. Detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottagit det i retur.
 

RETURER, BYTEN & REKLAMATIONER

Du har alltid 14 dagars öppet köp i enlighet med Konsumentköplagen, www.konsumentverket.se. Detta förutsätter att varan returneras i originalskick, det vill säga oanvänd och med samtliga etiketter och eventuell förpackning bibehållen.


Vi är väl medvetna om att det inte alltid är helt enkelt att hitta rätt modell/storlek när man handlar på distans. Skulle du behöva byta något, så skickar du bara tillbaka det till oss, så bjuder vi på frakten på den nya varan du väljer. Meddela oss gärna i förväg, så att vi vet att en retur är på väg, du når oss enklast på mail: info@ecolyxica.se alternativt på telefon: 073-150 77 30. Vår returadress är Ecolyxica AB Gillegatan 9 129 42 Hägersten.

REKLAMATIONER
När du mottagit din vara är det viktigt att du omgående inspekterar denna. Vid skadad paketering reklameras detta direkt på plats hos utlämningsstället. Vi ställer höga krav på kvalitet av våra leverantörer och garanterar att de varor du beställt av oss levereras felfria. Skulle du trots detta få en defekt eller fellevererad vara ber vi dig att kontakta oss så snart som möjligt. Beskriv felets art och bifoga gärna ett bildunderlag om du har möjlighet. Ofta kontaktas leverantören direkt för ett utlåtande.

Vid en godkänd reklamation står vi för återfrakten till oss.

Vid reklamationer tillämpas Konsumentköplagen www.konsumentverket.se och vid en eventuell tvist följer Ecolyxica Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

ÅTERBETALNING
Efter en retur, byte, reklamation eller andra ändringar i din ursprungliga order sker en återbetalning. Vi har idag inte möjligheten att tillhandahålla tillgodokvitton, utan ber dig i stället att återkomma för ett nytt köp.

Kortbetalning - Återbetalning görs till det kort som användes vid köpet, via Payson eller PayPal. Ecolyxica AB sparar aldrig dina kortuppgifter, all information skickas krypterad via säkrade servrar (SSL).